ΘΥΡΙΔΕΣ

ΑΡΧΕΙΟ

LOGIN

εγγραφή είσοδος

Κυτταρίτιδα ονομάζεται και καταπολεμείτε (19-03-2008)


Κυτταρίτιδα ονομάζεται η εναπόθεση νερού και λίπους στον υποδόριο ιστό. Η κυτταρίτιδα συνοδεύεται από εμφάνιση "ρυτίδων" στο δέρμα. Αφορά κυρίως τον γυναικείο πληθυσμό και από αυτόν το μεγαλύτερο ποσοστό (75-85%).

Υπάρχουν τρία είδη κυτταρίτιδας

1) συσχετισμένη (κατακράτηση λίπους και νερού)

2) σκληρή (κατακράτηση λίπους)

3) μαλακή (κατακράτηση νερού)

Η κυτταρίτιδα μπορεί να εμφανιστεί σε όλα τα σημεία του σώματος, αλλά τα πιο συνηθισμένα είναι: μηροί , γλουτοί, εσωτερικό των μπράτσων, στομάχι, κοιλιά, γάμπες

Σημαντικοί παράγοντες που επηρεάζουν και επιδρούν θετικά στην εμφάνιση της κυτταρίτιδας είναι οι εξής:

  • καθιστική ζωή
  • κακή αιματική και λεμφική κυκλοφορία, που σαν αποτέλεσμα έχει την ανεπαρκή αποβολή των τοξίνων από τους ιστούς και την κατακράτηση υγρών
  • μειωμένη φυσική δραστηριότητα
  • ασταθή κύκλο περιόδου λόγω κατακράτησης υγρών
  • κληρονομικότητα,
  • ορμονικές διαταραχές,
  • παχυσαρκίας σε συνδυασμό με ελλιπή διατροφή (πολλά λιπαρά)
  • κάπνισμα
  • αλκοόλ
  • δυσκοιλιότητα (κατακράτηση υγρών και τοξινών)
  • έντονο στρες
  • ανεπαρκή ενυδάτωση
  • στερητικές δίαιτες
  • απότομη απώλεια σωματικού βάρους

Η διατροφή κατέχει σημαντικό ρόλο στην δημιουργία άλλα και την καταπολέμηση της εμφάνισης κυτταρίτιδας στον οργανισμό. Διατροφή πλούσια σε κορεσμένα λίπη (ζωικά κυρίως), σε απλούς και ραφιναρισμένους υδατάνθρακες (ζάχαρη), αλλά και αλατιού ενισχύει την εμφάνιση κυτταρίτιδας. Ενώ μία διατροφή πλούσια σε φρέσκα φρούτα και λαχανικά, με επαρκή κατανάλωση νερού και 5 καθημερινά γεύματα (3 κύρια, 2 ενδιάμεσα) είναι μία καλή αρχή για τον στόχο που θέτετε. Αφού αποφασίσετε την προγραμματισμένη καταπολέμηση της κυτταρίτιδας, οι γενικές αρχές σωστής διατροφής είναι οι εξής:

Ενυδάτωση

Η κατανάλωση νερού θα πρέπει να είναι επαρκής, κατά την διάρκεια της ημέρα ώστε λειτουργεί καλύτερα ο μεταβολισμός αλλά και να αποβάλλονται οι τοξίνες από τον οργανισμό. Το νερό είναι μία απαραίτητη ουσία για την πέψη, απορρόφηση, μεταβολισμό θρεπτικών συστατικών αλλά και την αποβολή ουσιών από τον οργανισμό. Η κατανάλωση νερού θα πρέπει να είναι ανάλογη των θερμίδων που καταναλώνονται ημερησίως (1λτ νερού για κάθε 1000kcal που καταναλώνονται). Σε περίπτωση έντονης εφίδρωσης (υψηλές θερμοκρασίες, άσκησης) οι απαιτήσεις αυξάνονται.

Ισορροπημένη πρόσληψη ενέργειας

Καθημερινά η κατανάλωση θερμίδων θα πρέπει να ισορροπείται με τι ανάγκες, ώστε να μην επέρχεται η αύξηση σωματικού βάρους από την περίσσεια θερμίδων. Προσοχή λοιπόν στην διατήρηση σωματικού βάρους.

Μειωμένη πρόσληψη λίπους (ζωικού ή κορεσμένου λίπους)

Είναι το λίπος που βρίσκεται σε λιπαρά μέρη κρέατος, τηγανητά φαγητά, έτοιμα φαγητά ή προπαρασκευασμένα (fast food), μαγιονέζα και κρέμα γάλακτος, αλλαντικά, ζωικά βούτυρα, κρόκος αυγού, πλήρη γαλακτοκομικά και τυροκομικά προϊόντα. Τα κορεσμένα λιπαρά πρέπει να περιοριστούν και τα διαιτητικά λίπη να προέρχονται κυρίως από το ελαιόλαδο και τα φυτικά λάδια, λιπαρά ψάρια στις ποσότητες που καλύπτουν τις καθημερινές σας ανάγκες. Μειωμένη κατανάλωση λιπαρών θα πρέπει να συνοδεύεται και με ισορροπημένη πρόσληψη συνολικών θερμίδων την ημέρα. Έτσι ώστε να μην επέρχεται αύξηση σωματικού βάρους και σε περαιτέρω βαθμό εμφάνιση της παχυσαρκίας η οποία συνοδεύεται και με εμφάνιση κυτταρίτιδας.

Μειωμένη πρόσληψη απλών σακχάρων

Τα απλά σάκχαρα και κυρίως η ζάχαρη, απορροφώνται άμεσα από τον οργανισμό και σε περίπτωση αυξημένης πρόσληψης μετατρέπονται σε λίπος και αποθηκεύονται στο λιπώδη ιστό. Καλό είναι να λαμβάνουμε την ενέργεια που προέρχεται από υδατάνθρακες από τις πηγές σύνθετων υδατανθράκων (φυτικές ίνες, αμυλούχες τροφές). Επιτυγχάνοντας έτσι την μεγαλύτερη διάρκεια για την πέψη και απορρόφησή τους.

Πλούσιες πηγές σακχάρων είναι τα γλυκά, μπισκότα, καραμέλες, πάστες, μέλι, μαρμελάδα, αλλά και τα ψωμί, κονσερβοποιημένα τρόφιμα, σάλτσες, κρασιά, γιαούρτια.

Ελάττωση κατανάλωση μαγειρικού αλατιού

Η κατανάλωση νατρίου συμβάλει στην κατακράτηση υγρών στον οργανισμό. Το αλάτι είναι πλούσια πηγή νατρίου και συμβάλλει σημαντικά στην κατακράτηση υγρών. Έτσι θα πρέπει να περιοριστούν οι αλμυρές τροφές καθώς και η υπερβολική προσθήκη αλατιού στο φαγητό.

Πλούσιες νατρίου είναι τα παστά, κονσέρβες, πατατάκια, αλμυρά τυριά, ψωμί, έτοιμα προπαρασκευασμένα φαγητά, οπoιαδήποτε τροφή από fast food.

Δυσκοιλιότητα

Η δυσκοιλιότητα συμβάλλει σε μεγάλο βαθμό στην εμφάνιση ή επιδείνωση της κυτταρίτιδας. Κατανάλωση φρούτα, λαχανικών, δημητριακών ολικής άλεσης και οσπρίων, μαζί με επαρκή πρόσληψη νερού θα βοηθήσει σημαντικά στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας.

Πρακτικές συμβουλές καθημερινή διατροφής

  • Διατροφή πλούσια σε φρούτα λαχανικά
  • Αντικατάσταση ζωικών λιπών με ελαιόλαδο το οποίο καταναλώνεται όσο πιο ωμό γίνεται (στο πιάτο)
  • Αντικαταστήστε το κόκκινου κρέας με ψάρι και πουλερικά
  • Όσπρια και λαχανικά 2-3 φορές την εβδομάδα
  • Δημητριακά ολικής αλέσεως
  • Αποφύγετε τα τηγανητά και τα έτοιμα φαγητά
  • Καταργήστε το αλκοόλ και τα αναψυκτικά
  • Μειώστε την κατανάλωση καφέ και μαύρου τσαγιού
  • Αποφυγή θαλασσινά
  • Αποφυγή σε γλυκά, ζάχαρη και γλυκαντικές ουσίες (ασπαρτάμη)
  • Αποφυγή αλλαντικών

Τροφές μπορούν να χρησιμοποιηθούν στο διαιτολόγιό σας είναι

Χόρτα Αναποφλοίωτο ρύζι Ψάρι Ελαιόλαδο Πράσινο τσάι

Βρώμη, δημητριακά Λαχανικά Φρούτα Ημιπάπαχα γαλακτοκομικά

Διατηρήστε τα επίπεδα του σακχάρου του αίματος τρώγοντας 3 υγιεινά γεύματα ημερησίως ή 6 μικρότερα. Σε περίπτωση που θέλετε κάτι γλυκό, προτιμήστε: Παπάγια, ακτινίδιο, ανανά, γλυκοπατάτα.

Με σωστό προγραμματισμό θα πετύχετε στον στόχο σας σε σχετικά μικρό χρονικά διάστημα με μόνιμα αποτελέσματα.

Βαμβάκης Αναστάσιος

Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

Email: tvamvakis@yahoo.gr

   
Αποστολή ώς: